VšZP zvyšuje kúpeľný štandard pre svojich poistencov
V rámci zvyšovania kvality poskytovaných služieb sa najväčšia zdravotná poisťovňa zamerala aj na kúpeľnú starostlivosť. V nových zmluvných podmienkach pre svojich poistencov garantuje vyšší počet procedúr, ako aj vyšší štandard ubytovania, a to pri zachovaní pôvodných cien, na čom sa VšZP k dnešnému dňu dohodla s väčšinou kúpeľných zariadení. Poistenci VšZP zo všetkých indikačných skupín tak majú zabezpečenú kvalitnú kúpeľnú starostlivosť v požadovanom štandarde.
„Prístup jednotlivých zástupcov kúpeľných zariadení, ktorí zmluvy podpísali, si mimoriadne vážime. Vďaka vzájomnému pochopeniu aktuálnej situácie sa nám po náročných rokovaniach podarilo nájsť prienik ich požiadaviek a našich možností. To znamená, že poistencom z každej indikačnej skupiny môžeme i naďalej garantovať kvalitnú kúpeľnú starostlivosť,“ uviedol Richard Strapko, generálny riaditeľ VšZP.
Počet procedúr pri 21-dňovom pobyte sa tak zvyšuje z pôvodných 56 procedúr na 63, ktoré sú hradené z verejného zdravotného poistenia. Nové zmluvy s poskytovateľmi kúpeľnej starostlivosti zohľadňujú jej komplexnosť v prospech poistenca, aby mal efektívne poskytnuté všetky procedúry, na ktoré má nárok. Zároveň sú nastavené tak, aby klienti VšZP už viac neboli preferenčne ubytovaní v zariadeniach s nižším štandardom, čo sa často stávalo na úkor poistencov súkromných poisťovní. VšZP podporuje aj samoplatcov, pre ktorých v kúpeľoch dohodla zľavy pre rôzne cieľové skupiny.
„Sme si vedomí toho, že práve táto oblasť poskytovania zdravotnej starostlivosti už dlhšie čakala na upratovanie. Zo skúsenosti našich poistencov vieme, že v porovnaní s klientmi súkromných poisťovní mali menej procedúr a nižší štandard ubytovania. Poistenci VšZP sa už viac nebudú cítiť ako druhotriedni klienti. Stojíme za nimi, a preto pristupujeme k dorovnaniu platieb za pobyt v kúpeľných zariadeniach na Slovensku, aby im bola poskytnutá starostlivosť a služby na adekvátnej úrovni,“ hovorí generálny riaditeľ VšZP Richard Strapko.
VšZP zároveň pristúpila k zrovnoprávneniu cenových podmienok, čo znamená, že pri rovnakých procedúrach bude vo všetkých kúpeľov rovnaká cena. „Týmto krokom sa ruší cenová diskriminácia a obrovský rozsah v cenách pri cenotvorbe,“ dodáva R. Strapko.
Kúpeľné zariadenia, ktoré zatiaľ nepristúpili k akceptovaniu rovnoprávnosti a poistencom VšZP chcú i naďalej poskytovať menej procedúr ako poistencom konkurenčných poisťovní, majú možnosť zvážiť svoje rozhodnutie do 30. marca 2022. V opačnom prípade s nimi VšZP nebude pokračovať v zmluvnom vzťahu. Svoju sieť má už dnes naplnenú natoľko, aby dokázala zabezpečiť kúpeľnú starostlivosť poistencom zo všetkých indikačných skupín v požadovanom štandarde.
Najnovšie správy
-
Zubný kaz trápi častejšie ženy. Z Peňaženky zdravia je možné čerpať až 120 eur aj na výkony u stomatológa.
21.09.2023
Nedostatočná ústna hygiena, zlé stravovacie návyky, ale aj fajčenie či pitie alkoholu sa podpisujú pod vznik zubného kazu. Predchádzať sa mu dá dodržiavaním správnych hygienických návykov a pravidelnými preventívnymi prehliadkami u zubára.
VšZP zaznamenala až dvojnásobný nárast preventívnych prehliadok. Prispela k tomu kampaň, aj benefity.
18.09.2023
Výhovoriek, prečo neísť na preventívnu prehliadku existuje veľa. Stále však platí, že chorobe je lepšie predchádzať, ako ju liečiť. Spoločnosti to úspešne pripomenula aj jarná osvetová kampaň VšZP – Preventívka bez výhovoriek. Výsledkom snahy poisťovne je nárast počtu návštev preventívnych prehliadok v priemere o takmer 7 000 každý mesiac oproti rovnakému obdobiu pred vypuknutím pandémie.