Všeobecná zdravotná poisťovňa - Úvodná stránka Všeobecná zdravotná poisťovňa - Úvodná stránka

Prepoistiť sa

S nami budete mať zdravie vždy po ruke. Vyplňte prihlášku a všetko ostatné nechajte na nás.

Chcem sa prepoistiť

Odber noviniek

Novinky z oblasti zdravotného poistenia, informácie o zmenách zákonov, výhodách a zľavách pre poistencov, vyplňte, prosím, registračný formulár.

Všeobecná zdravotná poisťovňa pripravila aktivity Ružového októbra s jasným posolstvom pre verejnosť, do kampane zameranej na prevenciu zapojila zamestnancov

22.10.2025

Rakovina prsníka je najčastejším onkologickým ochorením u žien. Na Slovensku každoročne pribudne približne 3 500 nových prípadov a až 1 000 žien ročne jej podľahne. Napriek tomu, že pri včasnom odhalení je ochorenie dobre liečiteľné, množstvo žien prichádza k lekárovi neskoro – najčastejšie pre zanedbanú prevenciu.

Všeobecná zdravotná poisťovňa, dlhoročný partner organizácií NIE RAKOVINE o.z. a OZ Amazonky, sa preto aj v rámci tohtoročného Ružového októbra zamerala na posilnenie povedomia o dôležitosti prevencie. Tento rok však výzvu nasmerovala nielen smerom k verejnosti, ale priamo do nej zapojila svoje zamestnankyne.

Prevencia začína u nás

Interná kampaň VšZP s názvom „Prídem o 5 minút“ bola zameraná na podporu samovyšetrovania prsníkov a prevencie medzi kolegyňami naprieč Slovenskom. Poisťovňa rozvíjala komunikačný koncept svojho partnera NIE RAKOVINE o.z., ktorý apeluje na ženy slovami: „Nájdite si 5 minút mesačne. Samovyšetrenie prsníkov môže zachrániť život.“

Na pracovných počítačoch si ženy 13. októbra našli šetrič obrazovky s QR kódom smerujúcim na web, kde sa mohli dozvedieť viac o rakovine prsníka, možnostiach prevencie a samovyšetrení prsníkov.

Do kampane sa zapojili aj ženy z vedenia poisťovne. V spoločnom videu komunikovali dôležitosť prevencie. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VšZP Matúš Jurových, motivoval ženy k prevencii prostredníctvom príhovoru: „Ako najväčšia zdravotná poisťovňa na Slovensku sa cítime zodpovední nielen informovať, ale aj motivovať ženy k prevencii. Preto sme sa rozhodli začať u seba – vo vnútri našej organizácie.“

„Ženy často kladú potreby iných pred svoje vlastné. Starajú sa o rodinu, prácu, o to, aby všetko fungovalo, no na seba a svoje zdravie im často nezostáva čas. Pritom práve tých päť minút mesačne, ktoré venujú samovyšetreniu prsníkov, môže rozhodnúť o ich zdraví či živote,“ uviedla Denisa Slivková, členka predstavenstva VšZP.

Presne päť minút mesačne stačí na samovyšetrenie prsníkov, ktoré môže zachrániť život. Podporou tejto iniciatívy boli symbolicky odkazové ružové post-ity na dverách kancelárií „Prídem o 5 minút“.

Súčasťou iniciatívy bola aj výzva „Obleč sa do ružovej“, do ktorej sa zapojili nielen zamestnanci naprieč Slovenskom, ale aj vedenie firmy. Výzva bola komunikovaná prostredníctvom interného newslettra, informácií na intranete, plagátmi v rámci priestorov centrály ako aj šetričom obrazovky cielene nasadeným všetkým ženám vo VšZP.

Ružový október aj pre verejnosť

Popri internej kampani pokračovala VšZP v osvete aj smerom k verejnosti. V rámci podujatí Pre zdravie (14.–15. októbra) sa na vybraných pobočkách venovala téme ženského zdravia, skríningu a možnostiam prevencie.

Online magazín preventivne.sk priniesol rozhovor s onkologičkou MUDr. Miroslavou Malejčíkovou z Národného onkologického ústavu, ako aj články o samovyšetrovaní, príznakoch rakoviny prsníka a možnostiach genetického testovania.

Po dlhšej pauze VšZP zároveň obnovila podcast Všeobecne o zdraví – prvé dve epizódy sú venované téme rakoviny prsníka a prinášajú rozhovory s Michaelou Králikovou (NIE RAKOVINE o.z.) a Jankou Šiškovou (OZ Amazonky).

Poverený riadením odboru marketingu VšZP, Marek Lukoťka hovorí: „Téma prevencie rakoviny prsníka sa týka každého z nás, nielen žien. Každý muž má vo svojom živote ženy, na ktorých mu záleží – mamu, sestru, partnerku, dcéru či kamarátku. Práve preto je dôležité, aby sme ich povzbudzovali nájsť si čas pre seba a starať sa o svoje zdravie. Rakovina prsníka sa navyše nevyhýba ani mužom. Ročne je diagnostikovaná približne 60 mužom na Slovensku. Dbajme teda všetci na svoje zdravie a nezabúdajme, že prevencia je naša spoločná zodpovednosť.“

Dáta, ktoré upozorňujú na realitu

Štatistiky VšZP potvrdzujú, že prevencia zostáva výzvou:

  • Poisťovňa zabezpečuje zdravotnú starostlivosť pre takmer 1,4 milióna žien, z ktorých viac ako 25-tisíc má diagnózu karcinómu prsníka.
  • Rakovina prsníka predstavuje viac než pätinu všetkých ženských onkologických ochorení.
  • Len 38 % poistenkýň absolvuje preventívnu gynekologickú prehliadku a mamografický skríning len 29 % žien vo veku 50–69 rokov.
  • V roku 2024 poisťovňa rozoslala viac ako 430 000 pozvánok na skríningy, z toho vyše 57 000 na skríning prsníkov, pričom abnormálny nález mala každá 18. žena.

Najnovšie správy

Všetky správy