Bezpečnosť poistencov a efektívne využívanie zdrojov sú pre VšZP základom zmluvnej politiky s poskytovateľmi jednodňovej zdravotnej starostlivosti
04.09.2025
Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) ako najväčšia zdravotná poisťovňa na Slovensku dlhodobo deklaruje, že poistenec je pre ňu na prvom mieste. Transparentnosť a efektívne využívanie verejných zdrojov s dôraznom na zabezpečenie najlepšej možnej zdravotnej starostlivosti sú pre Všeobecnú zdravotnú poisťovňu pri uzatváraní zmluvných vzťahov zásadné. Najväčšia zdravotná poisťovňa tým priamo chráni svojich poistencov. Jednak pred neoprávnenými poplatkami, ktoré poskytovatelia žiadali a čo je dôležitejšie, v mnohých prípadoch pred zdravotnou starostlivosťou s nedostatočným štandardom.
Najväčšia zdravotná poisťovňa z uvedených dôvodov vykonala začiatkom roka komplexné kontroly na 172 pracoviskách jednodňovej zdravotnej starostlivosti, celkovo u 97 zmluvných poskytovateľov. Tieto kontroly poukázali na viaceré závažné nedostatky. Išlo napríklad o neprehľadné úväzky lekárov, povinné poplatky, ktoré poskytovatelia požadovali od pacientov napriek tomu, že dané úkony boli hradené poisťovňou, nedostatočné personálne zabezpečenie a nesprávne nahlasovanie údajov s vplyvom na financovanie.
Napriek tomu, že Všeobecná zdravotná poisťovňa nepredĺžila zmluvné vzťahy tým poskytovateľov jednodňovej zdravotnej starostlivosti, ktorí nedosahovali požadované štandardy, eviduje za rok 2024 nárast počtu odliečených poistencov v zariadeniach jednodňovej zdravotnej starostlivosti o takmer 2900. Stúpajúci trend pokračuje aj podľa dát za prvý polrok 2025.
To potvrdzuje, že procesy a zmluvnú politiku má štátna zdravotná poisťovňa nastavenú správne, a to s ohľadom na efektívnosť nákladov, kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti a bezpečnosť pacienta. Vďaka uvedeným kontrolám priamo u poskytovateľov má zároveň najväčšia zdravotná poisťovňa reálny prehľad o kvalite poskytovanej zdravotnej starostlivosti.
Všeobecná zdravotná poisťovňa zdôrazňuje, že k uvedenej problematike pristupuje zodpovedne s ohľadom na potreby poistencov. Zároveň je otvorená pokračovaniu v rokovaniach s poskytovateľmi jednodňovej zdravotnej starostlivosti, ktorí spĺňajú stanovené štandardy s dôrazom na efektivitu rozdeľovania zdrojov a bezpečnosť poistenca.
Najnovšie správy
-
Krátkozrakých detí každoročne pribúda, dve hodiny denne na slnku pomôžu problému výrazne predchádzať
04.09.2025
Krátkozrakosť, odborne zvaná myopia, je častou poruchou zraku u detí. Počet maloletých, u ktorých sa ju podarí diagnostikovať, každoročne stúpa.
Všeobecná zdravotná poisťovňa buduje spravodlivý systém financovania v zdravotníctve založený na reálnom výkone namiesto paušálnych platieb
03.09.2025
Všeobecná zdravotná poisťovňa dlhodobo pracuje na systematickom zlepšovaní efektívnosti financovania v zdravotníctve. Svoju činnosť zameriava na podporu spravodlivých podmienok pre všetkých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.