Logo - Všeobecná zdravotná poisťovňa Štvorcové logo - Všeobecná zdravotná poisťovňa

Prepoistiť sa

S nami budete mať zdravie vždy po ruke. Vyplňte prihlášku a všetko ostatné nechajte na nás.

Chcem sa prepoistiť

Odber noviniek

Novinky z oblasti zdravotného poistenia, informácie o zmenách zákonov, výhodách a zľavách pre poistencov, vyplňte, prosím, registračný formulár.

Požiadali ste o kúpele či zdravotnícku pomôcku? O vybavení žiadosti sa dozviete už aj elektronicky

Najväčšia zdravotná poisťovňa pokračuje v novom roku v skvalitňovaní klientskeho servisu. Poistenci, ktorí požiadajú o kúpele, zdravotnícku pomôcku alebo liek na výnimku budú po novom o stave vybavenia žiadosti oboznámení už aj elektronicky. Informáciu získajú prostredníctvom mobilnej aplikácie VšZP, a to aj napriek tomu, že tieto žiadosti sa zatiaľ podávajú papierovo. Dozvedia sa to aj v prípade, ak sa žiadosť týka detí poistenca.

Poistenci donedávna dostávali informácie o stave svojich žiadostí iba v prípade schvaľovania liekov a dietetických potravín. Po novom elektronické upozornenie dostanú aj pri ďalších žiadostiach:

  • o úhradu zdravotníckej pomôcky
  • o liečbu v cudzine
  • o úhradu nekategorizovaných liekov
  • a pri návrhoch na kúpeľnú starostlivosť.

Cieľom novinky je nielen informovať poistenca, ale aj odbúrať záťaž na ambulancie, kam ľudia často volajú a pýtajú sa na stav svojej žiadosti. Vďaka elektronickej notifikácii bude pacient presne vedieť, kedy do ambulancie môže zavolať, prípadne, kedy môže očakávať doručenie rozhodnutia,“ vysvetľuje manažérka komunikácie VšZP Eva Peterová.

Klient dostane k svojej žiadosti dve informácie, ktoré sú odoslané priamo do mobilnej aplikácie. Z prvej notifikácie sa dozvie, že jeho žiadosť poisťovňa zaevidovala. Druhá notifikácia informuje o vybavení žiadosti a príde v momente jej vybavenia. „Poistenca informujeme o vybavení, nie priamo o výsledku. V notifikácii však spresníme, akou formou sa dozvie výsledok,“ približuje E. Peterová. Napríklad pri kúpeľoch dostane poistenec výsledok poštou na adresu, pri zdravotníckych pomôckach je potrebné sa informovať u lekára.

Požiadali ste o barle či kúpele pre svoje dieťa? Aj o vybavení týchto žiadostí sa dospelý poistenec dozvie elektronicky. Stačí mať vo svojom konte pridané dieťa. „Vďaka týmto informáciám má poistenec prehľad o svojich žiadostiach aj žiadostiach detí a vidí, čo sa s nimi aktuálne deje,“ dodáva E. Peterová.

Mobilná aplikácia VšZP umožňuje manažovanie zdravia celej rodiny, zabezpečuje rýchly prehľad o zdraví, lekároch, predpísaných liekoch či vyšetreniach poistenca. V aplikácii nájdu poistenci aj svoj preukaz poistenca či európsky preukaz zdravotného poistenia. Do mobilnej aplikácie VšZP si klient môže pridať nielen seba, ale aj svoje dieťa, respektíve zverenú osobu. V aplikácii má okrem iného aj prehľad o dostupných benefitoch, ktoré nájde v Peňaženke zdravia. Samoplatitelia a živnostníci tu nájdu tiež informácie o aktuálnom stave účtu, preplatkoch či nedoplatkoch. Aplikácia je dostupná v anglickom aj v maďarskom jazyku.

Najnovšie správy

Všetky správy