Potrebujete pomôcť?

Kontaktujte nás, radi vám pomôžeme.

Buďte informovaní

Vyhľadať najbližšiu pobočku
 

100 dní vo funkcii vedúcej odboru marketingu a komunikácie VšZP

04.11.2020

Sila série zdanlivo malých, ale správnych rozhodnutí je ohromujúca

Dominika Šulková nastúpila v júli do Všeobecnej zdravotnej poisťovne a ako sama hovorí, spolu s tímom rozbehli všetky mechanizmy, aby pomohli oživiť marketingovú komunikáciu a imidž spoločnosti. Opýtali sme sa jej na ciele či priority v najbližšom období.

Kto je Dominika Šulková?
Do VšZP nastúpila v júli priamo z mediálneho prostredia, kde sa pohybuje viac ako 11 rokov. So svojím tímom pripravovala odborné Trend konferencie, ale aj galavečer TREND TOP pre najúspešnejšie firmy a manažérov slovenského biznisu. Predtým pôsobila v RTVS, kde zastrešovala strategické a korporátne PR rozhlasu a televízie a tiež pozíciu hovorkyne RTVS. Predtým pôsobila aj ako brand manažér pre spravodajstvo, šport a publicistiku. Bola súčasťou tímu, ktorý pracoval na zmene grafického TV identu oceneného Svetovou akadémiou PRO MAX v New Yorku. Svet zdravotníctva jej nie je cudzí, v Operačnom stredisku záchrannej zdravotnej služby SR (tiesňová linka 155) bola manažérom marketingu a komunikácie s verejnosťou. Dlhodobo sa venuje CSR projektom a dobrovoľníctvu.

V čom bola pre vás pri nástupe nová pozícia výzvou?
Pri mojom nástupe do RTVS v roku 2012 som dostala v tíme Václava Miku šancu byť pri prelomových rokoch verejnoprávnych médií na Slovensku. Podobnú príležitosť na veľkú zmenu som zaznamenala aj s príchodom predstavenstva Richarda Strapka do Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Do tejto spolupráce som vstupovala s pokorou, a to preto, že zdravotnícky sektor je oblasťou, ktorá si vyžaduje mimoriadnu pozornosť, transparentnosť a ľudskosť. Práve skúsenosť z televízno-rozhlasového sveta bola pre mňa dôkazom, že aj štátna inštitúcia môže dosiahnuť mimoriadny úspech a uznanie verejnosti. Môže nielen správne fungovať, ale dokonca zažiariť a prinášať ľuďom na Slovensku poctivú službu, za ktorú si sami platia.

Čo ste urobili po nástupe do funkcie ako prvé?
Vyhrnula si rukávy :) a stretla sa s členmi tímu marketingu a komunikácie, ktorý bol veľmi poddimenzovaný. Pri rozsahu činností poisťovne a pri obrovskom odleve poistencov v roku 2019 sa dá povedať, že marketing tu prakticky neexistoval. Rozbehli sme teda všetky mechanizmy na to, aby sme mohli na existujúcich platformách čo najskôr začať s produktovou kampaňou, ktorá bola oproti konkurencii v niekoľkoročnom sklze. O imidži a celkovom vnímaní značky nehovoriac. Hneď v úvode bolo jasné, že nás čaká mnoho čiastkových cieľov.

Aké boli vaše prvé ciele po nástupe do funkcie?
Čo najrýchlejšie stabilizovať tím a získať ľudí pre vec. Bolo nutné okamžite zatiahnuť ručnú brzdu odlevu poistencov. Keďže sme pracovali na novom produkte, ktorý dostala toto leto VšZP v takejto podobe historicky prvýkrát, museli sme projektovo zapojiť kolegov naprieč celou poisťovňou. Intuícia vravela, že je nutné poskytnúť podporu a udržať dobrú náladu. Plnili sme viacero cieľov naraz, nielen v oblasti marketingu, ale aj komunikácie. Absolútne kľúčovým bolo spustenie
internej komunikácie a vtiahnutie viac ako 2 000 zamestnancov do aktuálneho diania.

Ktoré ciele a do akej miery sa vám už podarilo zrealizovať?
Na finálne čísla o pohybe poistencov a výsledkoch kampane 2020 zatiaľ čakáme. Veríme však, že celoplošná kampaň a využitie komunikačných kanálov 21. storočia boli prvým signálom, že aj štátna inštitúcia môže efektívne oslovovať stálych klientov, ale aj získavať nových. Od júla sme ako prvý odbor v poisťovni zreorganizovali koncepciu fungovania tímu marketingu a komunikácie, rozšírili digitál a partnerské spolupráce. Mimoriadne cennými posilami sú Petra Jurgošová v marketingu, Matej Neumann v PR a Erika Brindzová v oblasti nových médií. Rozbehli sme internú a zrýchlili externú komunikáciu. Vnášame transparentnosť a proklientsky prístup nielen do PR, ale aj do online existujúcich platforiem.

Aké máte priority do najbližšieho obdobia?
Kľúčové je pre nás pracovať s potenciálom, ktorý je vnútri poisťovne a verejnosť o ňom netuší. Chystáme sa koordinovane získať cenné dáta, s ktorými sa dosiaľ takmer nepracovalo. VšZP potrebuje posilniť svoj imidž, reputáciu a transparentnosť. Potom má šancu stať sa lídrom v mnohých oblastiach. Potenciál viac ako 2 900 000 poistencov hovorí za všetko.

Na čo ste najviac hrdá, čo sa vám podarilo zrealizovať?
Na svoj tím, s ktorým sa nám postupne darí získavať dôveru nášho predstavenstva, zamestnancov a verejnosti. Kampaň, ktorú máme za sebou, bola prakticky zázrak, vďaka nasadeniu kolegov a agentúry MullenLowe GGK. Napriek našim zákonným limitom sme to stihli za rekordný čas. Veľkým zadosťučinením je pre nás ocenenie zo strany zamestnancov VšZP, ale aj profesionálov z trhu, ktorí kampaň zaznamenali a vyslovujú svoje uznanie. To je pozitívny signál.

Vaše poučenie z obdobia, odkedy ste vo funkcii?
Že sila série zdanlivo malých, ale správnych rozhodnutí je niekedy ohromujúca. Najmä vtedy, keď ľudia chcú. A ešte že skúsenosť má zväčša prednosť, preto rada pozorne počúvam.

Aká značka je pre vás inšpiratívna a prečo?
Denne vnímam nielen veľké giganty, ale aj drobné a mimoriadne húževnaté lokálne brandy. Z hľadiska korporátnej komunikácie je pozoruhodná práca tímu Števa Frimmera zo Slovenskej sporiteľne. No tak isto obrovský posun vnímania Zľavomatu vďaka tímu Aleša Mlátilíka, Martiny Šebovej a jej out of box mysleniu vo svete printových médií, Dušana Plichtu z Powerlogy, Evy Gažovej zo Special Olympic Slovakia, kde sa venujú športovcom s mentálnym postihnutím. Mohla by som menovať ešte veľmi dlho. :)

Archív noviniek

Hore
Infolinka 0850 003 003

Váš prehliadač je zastaralý.

Aktualizujte si svoj prehliadač na najnovšiu verziu. Vďaka tejto aktualizácii si budete môcť prehliadať web stránku Všeobecnej zdravotnej poisťovne, ako aj všetky ďalšie web stránky, podstatne komfortnejšie a bez problémov s ich správnym zobrazením.

Pre inštaláciu niektorého z moderných prehliadačov si vyberte z nasledovnej ponuky:

Pokračovať bez aktualizácie
© 2005-2017 Všeobecná zdravotná poisťovňa, a. s. Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay, a. s.