Adresa vszp

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na grafickú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

100 dní vo funkcii vedúcej odboru marketingu a komunikácie VšZP


Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.


Pokračovanie obsahu:

Sila série zdanlivo malých, ale správnych rozhodnutí je ohromujúca

Dominika Šulková nastúpila v júli do Všeobecnej zdravotnej poisťovne a ako sama hovorí, spolu s tímom rozbehli všetky mechanizmy, aby pomohli oživiť marketingovú komunikáciu a imidž spoločnosti. Opýtali sme sa jej na ciele či priority v najbližšom období.

Kto je Dominika Šulková?
Do VšZP nastúpila v júli priamo z mediálneho prostredia, kde sa pohybuje viac ako 11 rokov. So svojím tímom pripravovala odborné Trend konferencie, ale aj galavečer TREND TOP pre najúspešnejšie firmy a manažérov slovenského biznisu. Predtým pôsobila v RTVS, kde zastrešovala strategické a korporátne PR rozhlasu a televízie a tiež pozíciu hovorkyne RTVS. Predtým pôsobila aj ako brand manažér pre spravodajstvo, šport a publicistiku. Bola súčasťou tímu, ktorý pracoval na zmene grafického TV identu oceneného Svetovou akadémiou PRO MAX v New Yorku. Svet zdravotníctva jej nie je cudzí, v Operačnom stredisku záchrannej zdravotnej služby SR (tiesňová linka 155) bola manažérom marketingu a komunikácie s verejnosťou. Dlhodobo sa venuje CSR projektom a dobrovoľníctvu.

V čom bola pre vás pri nástupe nová pozícia výzvou?
Pri mojom nástupe do RTVS v roku 2012 som dostala v tíme Václava Miku šancu byť pri prelomových rokoch verejnoprávnych médií na Slovensku. Podobnú príležitosť na veľkú zmenu som zaznamenala aj s príchodom predstavenstva Richarda Strapka do Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Do tejto spolupráce som vstupovala s pokorou, a to preto, že zdravotnícky sektor je oblasťou, ktorá si vyžaduje mimoriadnu pozornosť, transparentnosť a ľudskosť. Práve skúsenosť z televízno-rozhlasového sveta bola pre mňa dôkazom, že aj štátna inštitúcia môže dosiahnuť mimoriadny úspech a uznanie verejnosti. Môže nielen správne fungovať, ale dokonca zažiariť a prinášať ľuďom na Slovensku poctivú službu, za ktorú si sami platia.

Čo ste urobili po nástupe do funkcie ako prvé?
Vyhrnula si rukávy :) a stretla sa s členmi tímu marketingu a komunikácie, ktorý bol veľmi poddimenzovaný. Pri rozsahu činností poisťovne a pri obrovskom odleve poistencov v roku 2019 sa dá povedať, že marketing tu prakticky neexistoval. Rozbehli sme teda všetky mechanizmy na to, aby sme mohli na existujúcich platformách čo najskôr začať s produktovou kampaňou, ktorá bola oproti konkurencii v niekoľkoročnom sklze. O imidži a celkovom vnímaní značky nehovoriac. Hneď v úvode bolo jasné, že nás čaká mnoho čiastkových cieľov.

Aké boli vaše prvé ciele po nástupe do funkcie?
Čo najrýchlejšie stabilizovať tím a získať ľudí pre vec. Bolo nutné okamžite zatiahnuť ručnú brzdu odlevu poistencov. Keďže sme pracovali na novom produkte, ktorý dostala toto leto VšZP v takejto podobe historicky prvýkrát, museli sme projektovo zapojiť kolegov naprieč celou poisťovňou. Intuícia vravela, že je nutné poskytnúť podporu a udržať dobrú náladu. Plnili sme viacero cieľov naraz, nielen v oblasti marketingu, ale aj komunikácie. Absolútne kľúčovým bolo spustenie
internej komunikácie a vtiahnutie viac ako 2 000 zamestnancov do aktuálneho diania.

Ktoré ciele a do akej miery sa vám už podarilo zrealizovať?
Na finálne čísla o pohybe poistencov a výsledkoch kampane 2020 zatiaľ čakáme. Veríme však, že celoplošná kampaň a využitie komunikačných kanálov 21. storočia boli prvým signálom, že aj štátna inštitúcia môže efektívne oslovovať stálych klientov, ale aj získavať nových. Od júla sme ako prvý odbor v poisťovni zreorganizovali koncepciu fungovania tímu marketingu a komunikácie, rozšírili digitál a partnerské spolupráce. Mimoriadne cennými posilami sú Petra Jurgošová v marketingu, Matej Neumann v PR a Erika Brindzová v oblasti nových médií. Rozbehli sme internú a zrýchlili externú komunikáciu. Vnášame transparentnosť a proklientsky prístup nielen do PR, ale aj do online existujúcich platforiem.

Aké máte priority do najbližšieho obdobia?
Kľúčové je pre nás pracovať s potenciálom, ktorý je vnútri poisťovne a verejnosť o ňom netuší. Chystáme sa koordinovane získať cenné dáta, s ktorými sa dosiaľ takmer nepracovalo. VšZP potrebuje posilniť svoj imidž, reputáciu a transparentnosť. Potom má šancu stať sa lídrom v mnohých oblastiach. Potenciál viac ako 2 900 000 poistencov hovorí za všetko.

Na čo ste najviac hrdá, čo sa vám podarilo zrealizovať?
Na svoj tím, s ktorým sa nám postupne darí získavať dôveru nášho predstavenstva, zamestnancov a verejnosti. Kampaň, ktorú máme za sebou, bola prakticky zázrak, vďaka nasadeniu kolegov a agentúry MullenLowe GGK. Napriek našim zákonným limitom sme to stihli za rekordný čas. Veľkým zadosťučinením je pre nás ocenenie zo strany zamestnancov VšZP, ale aj profesionálov z trhu, ktorí kampaň zaznamenali a vyslovujú svoje uznanie. To je pozitívny signál.

Vaše poučenie z obdobia, odkedy ste vo funkcii?
Že sila série zdanlivo malých, ale správnych rozhodnutí je niekedy ohromujúca. Najmä vtedy, keď ľudia chcú. A ešte že skúsenosť má zväčša prednosť, preto rada pozorne počúvam.

Aká značka je pre vás inšpiratívna a prečo?
Denne vnímam nielen veľké giganty, ale aj drobné a mimoriadne húževnaté lokálne brandy. Z hľadiska korporátnej komunikácie je pozoruhodná práca tímu Števa Frimmera zo Slovenskej sporiteľne. No tak isto obrovský posun vnímania Zľavomatu vďaka tímu Aleša Mlátilíka, Martiny Šebovej a jej out of box mysleniu vo svete printových médií, Dušana Plichtu z Powerlogy, Evy Gažovej zo Special Olympic Slovakia, kde sa venujú športovcom s mentálnym postihnutím. Mohla by som menovať ešte veľmi dlho. :)

 

MENU:

Nachádzate sa tu: Úvod 100 dní vo funkcii vedúcej odboru marketingu a komunikácie VšZP

Zobraziť najnovšie


Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.


PÄTIČKA:

Na zlepšenie našich služieb používame cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača. OK

 

Koniec stránky.