Adresa vszp

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na grafickú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

VšZP zaznamenala desiatky upozornení klientov na nekalé prepoistenie


Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.


Pokračovanie obsahu:

Call centrum Všeobecnej zdravotnej poisťovne, a.s. (VšZP) eviduje v súvislosti s ukončením distribúcie preukazov poistenca a Európskych preukazov zdravotného poistenia novým klientom zvýšený počet rozhorčených telefonátov a e-mailov, ktorými poistenci namietajú nekalé prepoistenie do inej zdravotnej poisťovne. K dnešného dňu ide už o desiatky takýchto sťažností.

Prekvapení klienti nás informujú, že hoci prihlášku do inej zdravotnej poisťovne nepodali, prišiel im preukaz poistenca z inej zdravotnej poisťovne,“ vysvetľuje hovorkyňa VšZP Slávka Gáborová. Niektorí podľa hovorkyne uvádzajú, že uzatvárali zmluvu o pôžičke a podpisovali agentovi viaceré dokumenty. „Nie sú si však vedomí, že by bola medzi nimi aj prihláška do inej zdravotnej poisťovne,“ dodáva Slávka Gáborová. V súvislosti s nekalým prepoisťovaním sa klienti zmieňujú aj o tom, že ich oslovili na ulici, kde niečo podpísali, ale už si nespomínajú, čo presne. VšZP registruje aj prípad poistenky, ktorá tvrdí, že podpísať prihlášku do inej zdravotnej poisťovne ju presvedčili neznámi ľudia, keď bola pod vplyvom liekov.

Poistencom, ktorí boli od 1. 1. 2020 prepoistení do inej zdravotnej poisťovne bez riadneho poučenia, resp. nekalým spôsobom, VšZP odporúča, aby čo najskôr kontaktovali novú zdravotnú poisťovňu. Musia urýchlene podať podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, čo za nich VšZP nemôže urobiť. VšZP je pripravená obnoviť poistný vzťah s klientom ihneď po doručení Oznámenia o stornovaní prihlášky z Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou alebo po doručení Žiadosti o obnovenie poistného vzťahu z inej zdravotnej poisťovne.

Súčasná situácia potvrdzuje opodstatnenosť podozrení VšZP o nekalých praktikách, ktoré sprevádzali tohtoročnú prepoisťovaciu kampaň. VšZP má v tejto súvislosti dôvodné podozrenie, že minimálne jedna zdravotná poisťovňa svojím postupom porušovala zákon. Podala už preto podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, Úrad na ochranu osobných údajov a oznámenie na Inšpektorát práce. VšZP pripravuje v tejto súvislosti podanie na súd, ako aj návrh na legislatívnu úpravu, ktorá by mala do
budúcnosti zabrániť obchádzaniu zákona.

VšZP vyzýva klientov, ktorí zistili, že boli nekalým spôsobom prepoistení do inej zdravotnej poisťovne, aby ju o tom čo najskôr informovali. Môžu tak urobiť osobne, v pobočkách VšZP, poštou, telefonicky na čísle 0850/003003 alebo e-mailom na adrese infolinka@vszp.sk.

 

MENU:

Nachádzate sa tu: Úvod VšZP zaznamenala desiatky upozornení klientov na nekalé prepoistenie

Zobraziť najnovšie


Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.


PÄTIČKA:

Na zlepšenie našich služieb používame cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača. OK

 

Koniec stránky.